Naerujooga

Naerujooga loob armastuse ruumi, kus erineva taustaga inimesed (eelenev joogakogeumus ei ole vajalik) saavad koguneda hinnangute vabas keskkonnas, et kogeda lihtsalt elurõõmu ilma igasuguste tingimusteta ja tunnetades sisemist üksolemist meis kõigis. Ei ole midagi lõõgastavamat, kui lihtsalt olla Sina Ise.

Kuidas naer mõjub?

  • Naer tervendab suurt osa stressist tingitud haigusi (migreen, astma)
  • Terve süda (samas südamehaigustega pole soovitav), parim kardiotreening (leevendab stressi, kulutab kaloreid ja on südamele kasulik)
  • Naer vähendab stressitaset ja tugevdab immuunsust
  • On nagu sisemine sörkjooks kõigile organitele – parandab verevarustust
  • Annab verd st viib hapnikku ajule – tööjõudlus ja ideederohkus paraneb
  • Põhjuseta naer, see on meeletu seisund, mõtlemisvaba – puhkab meelt
  • Toob meisse elurõõmu, mis meis lapsena pulbitses
  • Annab enesekindlust, emotsionaalset tasakaalu (juhtumised ei määra meeleolu), näolihaste trenni ja parandab verevarustust = nooruslikum välimus!
  • Valuvaigistav, tekitab heaoluhormoone
  • Sügav hingamine muudab keha aluseliseks ja  põletikud ja kasvajad ei tule ja oleme terved!
  • Naer ühendab
  • Annab positiivse ellusuhtumise
  • Parandab enesetunnet, energiataset

Millal sa viimati südamest naersid?

20 minutit naeru = 60 min jõusaali või aerutamist : )


Kadi Toompere

Naer on saatnud mind läbi elu ja usun, et ühe törtsu korraliku naeruta pole möödunud ühtki mu päeva. See on olnud mu loomulikuks kaaslaseks, mis on kaunistanud elu tipphetki kui ka aidanud üle rasketest aegadest. Proovi ise – oletame, et sul on millegagi seoses tõsine mure. Meel on must ning südames ärevus. Mõtle selle situatsiooni peale ning proovi naerda. Kuigi alguses tundub see väga raske ning pisut absurdnegi, siis juba peale esimest minutit sa ilmselt tunned, et probleemi tuum on kahanenud väikseks täpiks. Peatselt tulevadki pähe kõikvõimalikud lahendused, kuidas olukorda positiivseks pöörata. Nii lihtne see ongi! Naer võtab murelt väe.

Põhjuseta naeru harjutamine võib olla algul päris keeruline harjutus, kuid väikse praktika ja suure sooviga saad varsti meistriks. Puhtas naerus on meeletu vägi! Tule proovi selle jõudu koos meiega naerujooga töötoas!

Olen ise magistrikraadiga majandusteadlane, kes on suurema osa elust numbrite ja suurte reformidega tegelenud. Viimased aastad olen aga pühendanud loomingulisemale elule.  Minust on saanud kundalini-, tantsu- ja naerujooga õpetaja. Lisaks olen ka taimetoidukoolitaja ning minu sulest on ilmunud kaks elustiili- ja kokaraamatut „Jooga köögis 1. Retsepte ja soovitusi tervemaks eluks“ ning „Jooga köögis 2. Rõõm ja tervis kooskokkamisest“.
Eve Arpo
Läbi enda kogemuste ja teistele edasi õpetamise on mul kujunenud lemmiktehnikad. Üheks loomulikumaks neist on põhjuseta naermine, universaalne ning igal hetkel praktiseeritav. Naerda on mõnus ja vabastav, selle positiivset mõju kehale võib võrrelda tulehingamise praktiseerimisega. Naerujooga käigus on huvitav kogeda, kuidas naerulaine tuleb, paneb osalejad naerma ja mõne aja pärast vaibub, et taas tulla ja kõik uuesti naerma panna. Indias naerumeditatsiooni praktiseerides olin koos 30 inimesega ühes ruumis, silmad suletud, ja me naersime – ohtralt, valjult, itsitades, naerust röökides ja püherdades ning vahepeal naeru oodates. Nagu kamp hulle! Vahepeal tuli koguni kartus, kas mu keha sellise intensiivsusega toime tuleb – nii jõuline oli naer.

Ma ei oska eristada jooga- ja kunstiõpinguid, sest mõlemad õpetavad mõistma enda sisemaailma ja tajuma käega haaramatut. Elu on viinud mind läbi erinevate arhitektuuri- ja kunstiõpingute, tantsukoolide ja joogakursuste nii Eestis kui välisriikides. Olen õppinud kaasaegset tantsu Fine5 tantsuteatris ja Amsterdami tantsukoolis, arhitektuuri Amsterdamis ja Tallinnas. Olen läbinud Hot Yoga õpetajate kooli Tais ning Karam Kriya kundalini jooga õpetajate kooli, täiendanud end teadliku raseduse joogaõpetajaks ning lõpetanud naerujooga õpetajakoolituse. Otsin kaaluta olekut – seisundit, millist võib leida näiteks naerdes, meditateerides, joogatades, tantsides, joonistades.

Naerujooga töötuba
Kellele ei meeldiks naerda, pisarateni. Vanarahvaski ütleb, et naer on terviseks – ometigi tundub, et naerma hakkamiseks on meil täiskasvanutel vaja kõigepealt head nalja või humoorikat situatsiooni. Õnneks saab lapseliku mängulisusega seonduvat naermist arendada – suurepäraseks abiliseks on siin naerujooga.

Kakskümmend minutit naeru on piisav, et füsioloogilised protsessid kehas aktiveerida. Naer peab olema vali ja tulema sügavalt diafragmast, olema nn kõhunaer. Kuna naerujooga on harjutus, siis võib naeru pikendada nii kaua, kui soovitakse. Naerdes liigub energia lainetena ja viib osalejad kaasa. Naerujooga võib lõppeda naerumeditatsiooniga, mille käigus osalejad istuvad või lamavad maas ja lasevad loomulikul naerul ennast kaasa viia. Pärast naerusessiooni maandatakse energia juhendatud lõdvestusega, maandava tantsu või ümisemisega.

Joogafestivalil lõpetame naerusessiooni gongi- ja helikausside meditatsiooniga, mille viib läbi Vilmar Schiff. Pärast naermist on keha lõdvestunud ja vastuvõtlik ning harmooniliste helilainete mõju tugev.