Kriya hatha jooga

Kriya hatha jooga koosneb 18 põhiharjutusest ehk asana’st, mis on välja valitud tuhandete klassikaliste joogaasendite seast, et täiuslikul viisil toetada inimese füüsilise keha tervist, korrastada kogu organismi tööd ning anda üldist toonust. Asendid on järjestatud ning omavahel paaridena tehtavad, nii et iga asend on eelnenud asendit täiendav ja tasakaalustav. Harjutusi tehes kasutatakse lihaste tahtlikke pingestamisi ja lõdvestust, õpitakse järk-järgult teadvustama seoseid hingamise ja peente energeetiliste aspektidega. Krija hatha joogat ehk neid füüsilisi harjutusi on soovitatav praktiseerida igapäevaselt 1-2 paari kaupa või kogu seeriana. Eriti hästi on mõju kogetav füüsilise töö järgselt või pingeid lõdvestava ja vabastavana vahendina stressirohkel eluperioodil. Pärast staatilisi joogapraktikaid (pranajaama, dhjaana ja mantra jooga) kasutatakse harjutusi füüsilise keha aktiveerimiseks. www.lilleoru.ee

Aale-Triinu Sonn

Olen jäänud püsivalt kriya joogat praktiseerima alates 2004. aastast, vahetult peale seda, kui kohtusin Ingvar Villidoga – Õpetajaga, kes andis mulle teadlikkuse võtme ja juhatas mu olemasolu südameni. Tema õpetused on minu elus kõige efektiivsemaks vahendiks ka praegu.

Varasemalt olin praktiseerinud aastaid Tai-Chi’d, nn pehmet seljajoogat ja ka Šivananda joogat. Joogastiile on tänapäeval teatavasti väga ja väga palju, kuid teadlikkuse süstemaatilist kaasamist, nagu päris klassikaline Jooga seda algselt tegi, kasutavad neist siiski vaid üksikud. Kriya jooga juurde jäingi pidama just seetõttu, et seal on maksimaalne teadvelolek nii vahendiks kui ka sihiks.

Viimaste aastatega on mulle ka kogemuslikult selgeks saanud, et lause: „Inimese elu on tema enda looming“ ei ole mingi sõnakõlks. On suur õnn, et saan jagada imelisi teadmisi ja oma kogemusi ka teistega – juhendan kriya hatha jooga tunde juba üle 10 aasta. Ning muide, ega pole sugugi nii keeruline, nagu esialgu arvasin, parandada nii oma füüsilist tervist ja üleüldist enesetunnet kui ka muuta kogu oma elu harmoonilisemaks!