Jooga ja tervis

Kui sa teed joogat targalt – see tähendab, et pigem pingutad vähem kui üle, lõpetad keha esimese märguande peale (valu, iiveldus, pearinglus, hingeldus, südamepekslemine) ja lõdvestud nii nagu juhendatud, siis peaksid joogat tohtima teha igas eas. Kundalini jooga praktiseerimiseks peaksid sa olema vähemalt 16-aastane.

Kui sul on tervise osas probleeme, pöördu enne tundi otse õpetaja poole. Õpetaja aitab sul praktika jooksul leida sobivamaid kehaasendeid ja hingamist vastavalt sinu vajadustele ja võimalustele.

Pea kindlasti enne jooga praktiseerimist nõu oma arstiga, kui Sa oled rase, tarvitad retseptiravimeid, oled hiljuti käinud operatsioonil, teinud läbi trauma, oled põdenud või põed:

  • Liigestehaigusi (artroos, artriit)
  • Südame-veresoonkonna haigusi
  • Kopsuhaigusi (astma, krooniline bronhiit jm)
  • Kilpnäärme haigusi
  • Seedeelundite kroonilisi või ägedaid põletikke (sh maohaavandid, reflux, song)
  • Neeruhaigusi
  • Migreeni
  • Radikuliit (ka opereeritud diski prolaps, selgroovigastused)
  • Kasvajaid

Samuti pea nõu arstiga, kui Sul on:

  • Kõrgenenud vererõhk  (üle 140/90mmHg)
  • Diabeet (suhkruhaigus)
  • Lülisamba (kaelalülide, diski vm) probleemid
  • Psüühikahäired (depressioon, ärevushäire, psühhoosid)
  • Suurenenud kehakaal (üle 30% normist)

Akuutse põletiku, värske armkoe esinemisel peale operatsiooni või traumat võiksid hoiduda füüsilistest joogaharjutustest, kuna need võivad põletikku aktiveerida või vigastada paranemisjärgus armkudet.