Kuidas teha joogat õigesti?

  • Ära kunagi pinguta üle. Joogat tehes tuleb ära unustada see, mida ja kuidas me kehalise kasvatuse tunnis tegime. Pole mingit põhjust pingutada üle oma võimete – hindeid ega punkte ei saa, auhindu ei jagata. Jooga on keha, meele ja hinge harmoniseerimise viis.
  • Jooga on keha ja meele harjutus ja samal ajal ka hingamisharjutus. Üldreegel on, et pooside (kehaasendite) või harjutuste ajal ära peata hingamist, vaid muuda oma hingetõmbeid sügavamaks ja pikemaks. Kasuta väljahingamist sügavamale poosi vajumiseks, mitte ülemäärast lihaspinget. Katsu alati lõdvestada kõik lihased, mida Sa konkreetse asendi või harjutuse juures ei vaja.
  • Kui sa tunned, et oled oma võimete sõbralikul piiril või kui paraku tegid endale juba liiga, katkesta harjutus alati hingamise saatel, pehmelt, ettevaatlikult ja järk-järgult.
  • Kui sa tunned, et ei jõua mõnda harjutust teha või mõni harjutus nõuab rohkem pingutust, kui sa hetkel valmis oled, siis puhka matil rahulikult selili või istu ja katsu seda harjutust teha mõttes – mõjub peaaegu samamoodi ja nõuab pingutust ka, aga teistsugust.
  • Pärast pingutust on väga tähtis lõdvestus ja vastandasend, pärast meditatsiooni on väga oluline järk-järguline “tagasi tulemine”. Järgi õpetaja juhiseid ja ära lahku joogatunnist või töötoast enne lõppu, kuna iga tund on omaette tervik teatud pooside järjestusega, kus on arvestatud inimese füüsilise keha, närvisüsteemi, hormonaalse süsteemi ja meele tasakaalustamisega. Tea, et kõige tähtsam harjutus on puhkus!
  • Ära kunagi kombineeri joogaga tegelemist psühhofarmakoidide (nt depressiooniravimite, valuvaigistitega vm) või/ja alkoholiga – pole teada, milline on nende koosmõju. Alkoholi tarbimisest peab enne joogaga tegelemist olema möödunud vähemalt 72 tundi. Valuvaigistite mõju all puudub kehal oluline signaal – valuaisting ja see põhjustab piiritunnetuse kadumise ning hiljem sümptomite ägenemise.
  • Menstruatsiooni ajal ära võta poose, millega tood puusad südamest kõrgemale, ära pingesta naba piirkonda ning ära pinguta liigselt. Su keha on sel ajal eriti tundlik. Rasedana pea nõu oma arstiga ja hoia ennast eriti hoolega. Loe lähemalt siit
  • Joo festivali ajal ohtralt vett. Kuna jooga paneb ringlema jääkained kehas, siis saab nad vett juues uriiniga välja aidata. Kui sa tunned peavalu, võib see viidata liikvele läinud mürkide liiga suurest osakaalust veres, mida maks ei suuda puhastada. Sellisel juhul joo esimese meetmena veel rohkem vett ja luba endale pausi.
  • Leia enda jaoks festivalil sobivad söögiajad. Tavaliselt on füüsilist joogat parim teha, kui viimasest söögikorrast on möödunud 2-2,5 tundi (tugevama söögikorra puhul kuni 3,5 tundi).
  • Kõik, mida teed, teed endale. Hoia ennast ja suhtu armastusega nii oma kehasse, hinge kui vaimu. Tee joogat nii palju kaasa, kui mugavuspiiril jaksad VÕI NATUKE VÄHEM! Ära pinguta ega kurna end mingil juhul üle – ei füüsiliselt, mentaalselt ega emotsionaalselt.
  • Jooga algatab kehas puhastusprotsessi, mis tähendab, et jooga praktiseerimine võib aktiveerida kroonilisi hädasid. Sel juhul pöördu õpetaja poole, kelle tunnis osalesid.